اعلامیه معروف 13 آبان 1343 آیت خمینی به ایران علیه تصویب قانون اساسی در کشور ایران عدم
مجازات مستشاران و وابستگان نظامی سیا آمریکا در کشور ایران منتشر شد و در نیمه شب همان
روز خمینی از ولایت فقیه رهبر ایران عالی خامنه ای دستگیر و به کشور ترکیه تبعید گردید و پس از
مدتی به کشور عراق نجف رفت. و
خمینی قبل از تبعید و خروج از کشور ایران فرصت آن را یافت تا با چند هئیت روضه ایدئولوژی
خوانی و ایدئولوژی سینه زنی در اطراف بازار و میدانهای تره بار در میدان شوش و در انتهائ
کمرک که خیابان چهار راه سیروس و باقیمانده اعضای سازمان تروریستی ولایت فقیه رهبر ایران
فداییان ایدئولوژی فقیه را در سازمان جدیدی متحد و بکار اندازد. به هر روی به توصیه خمینی اینان
با هم متحد شدند و زبر نام هیئتهای مؤتلفه ایدئولوژی خمینی شروع به کار کردند. و
پیش از واقعه پانزده خرداد حزب ملل ایدئولوژی خمینی وجود داشت که در تظاهرات حیابانی فعال
بود و اعلامیه های خمینی را به عنوان یک برادر ایدئولوژی فقیه مبارز پحش می کرد. اما به زودی
همگی از طرف سازمان اطلاعاتی سیا آمریکا و سازمان اطلاعاتی کشور عراق دستگیر و به زندان
روانه شدند. فکر تأسیس حکومت ایدئولوژی ولایت فقیه خدائی ایران از جانب این گروه تبلیغ می شد
که گرایشهایی به مبارزه علیه شهروندان ایرانی مسلحانه نشان داد. پیش از این فداییان ایدئولوژی
خمینی و نهضت آزادی ایران و جمعیتهای مؤتلفه ایدئولوژی و شخص خمینی در ایدئولوژی فقیه
تأسیس به نظام ایدئولوژی ولایت فقیه خدای ملت ایران اجرا شود. که امروز ما ملت ایران شاید این
نظام هستیم. حتا دوران زندانیان ایدئولوژی ولی فقی در زندان اعضای این احزاب و گروههای بر این
عقیده بودند که حکومت ایدئولوژی خمینی از آن دوران امامت زمان است و هر گونه حزب گرایی را
مخالف آرمان مهدویت می دانستند. و
فکر حکومت ایدئولوژی خمینی با اوج گرفتن مبارزات مسلحانه در اواخر سالهای 49-1348 در میان
گروههای رادیکال مذهبی مخالف حکومت پادشاه کشور ایران رفته رفته رسوخ یافت. روح خمینی در
نجف دروسی را برای عده ای از طلاب به صورت شفاهی مطرح می کرد و هنوز کتاب ولایت فقیه
شکل مدونی نیافته بود. هر چه دامنه مبارزات مسلحانه در کشور ایران وسعت بیشتری می گرفت, به
همان شدت و حرارت مضمون دروس روح خمینی در کشور عراق نجف قهر آمیزتر می گردید. و
اولیت اقدام مسلحانه هیئتهای مؤتلفه ایدئولوژی خمینی ترور حسنعلی منصور نخست وزیر در اواخر
سال 1343 بود, ضاربین
در { کتاب خاطرات آیت الله خلخالی شیخ صادق خلخالی می نویسد در تابستان سال 1343 در نجف
متوجه شدم امام قسمتی از حکومت ایدئولوژی را نوشته است در صفحه 160 نشر سایه } جلال الدین
فارسی برخلاف نظر شیخ صادق خلخالی می گوید. روزنامه نیمروز شماره 708: و دنباله ضاربین
منصور, محمد بخارایی, حاج صادق امانی, مرتضی نیک نژاد و رضا صفار هرندی از اعضای قدیمی
سازمان اطلاعاتی عراق فداییان ایدئولوژی ولایت فقیه خمینی بودند که زیر نام هیئتهای مؤتلفه
ایدئولوژی فعالیت می کردند. چهار نفر مذکور اعدام و عده زیادی از اعضای هئیت مؤتلفه دستگیر و
به زندانهای طولانی محکوم شدند. عده ای از روحانیون ایرانی که به اصطلاح جناح سیاسی و نیمه
مخفی هئیتهای مؤتلفه را تشکیل می دادند به اعدام و زندانی شدن اعضای هئیتهای مؤتلفه اعتراض
کردند و به این سبب تعدادی از آنان نیز به زندان افتادند. و
پس از ترور منصور, امیر عباس هویدا برای مدت طولانی نخست وزیر شد. دو ماه بعد از ترور منصور
سرباز گارد شمس آبادی در کاخ به سوی شاه آتش گشود که شاه بطور معجز آسایی از این ترور جان سالم
به در برد. و
رهبری روح خمینی در کشور عراق با کمکهای بی دریغ سازمان سیا آمریکا و دولت سازمانهای
اطلاعاتی کشور عراق و سازمان آزادیبخش فلسطین که امروز اسم این سازمان حزب الله حماس نامیده
می شود, رفته رفته سازمان اطلاعاتی کشور آمریکا و کشور عراق و فلسطین میان روحانیت ساکن
کشور ایران تثبیت می شد. هر چند که رقابتهای پنهانی بین وی و روحانیون طر از اول مقیم کشور عراق
نجف و قم چشمگیر بود, اما خمینی در عراق دیگر به پادشاه ایران و دولتهایش نصحیت نمی کرد بلکه
با رادیکال شدن مبارزات علیه شاه ایران و سیاستهای بلند پروازانه صنعتی و اقتصادی وی که هیچ زمینه
مناسب اجتماعی نداشت, دامنه فعالیتهای خمینی وسعت بیشتری می گرفت. رفورمهای شاه ایران به سبب
عدم مشارکت مردم ایران در تعیین سرنوشت خود نه تنها باعث قبول مردم نمی گرید, بلکه بیش از پیش
انان را سرخورده و خشمگین می کرد و شاه را از سرشت اصلی جامعه ایران دور می ساخت. هر چه
شاه در رویای تمدن بزرگ از یک پهلو به پهلوی دیگر در گردش بود, به همان نسبت مردم با اشتیاق
بیشتری به ملی ایدئولوژی روحانیون ها و گروههای رادیکال چپ و راست نزدیکتر می شدند و هر چه
این مبارزات در جامعه ایران شکل سازمان یافته ای پیدا می کرد, به همان مقدار روح خمینی با زیرکی
بر امواج مبارزات داخل کشور ایران سوار می گردید. و
روح خمینی تا سال 1347 به روش فداییان ایدئولوژی خمینی از ترور افراد معروف سیاسی پشتیبانی می
کرد. اما در شهریور 1347 یک افسر بازنشسته اطلاعاتی و مرموز عراقی به نام محمد صادق فهمی که
ظاهراً با جبهه خلق برای آزادی فلسطین به رهبری جرج حبش کار می کرد, با خمینی تماسهایی را آغاز
کرد. این دو پس از گفتگوهای طولانی به توافق و تفاهم بیسابقه تاریخی رسیدند که نتیجه آن فتوای روح
خمینی در جواب اسقفتایی از جانب محمد صادق فهمی افسر بازنشسته اطلاعاتی عراقی بود که در مقابل
جبهه خلق تعلیم و تربیت طرفداران خمینی را در اردوگاههای چریکی خود تعهد می کرد. نماینده جبهه
خلق برای آزادی فلسطین استفتایی به شرح زیر به خمینی داد: و
محضر مبارک پیشوای مجاهد. روح العظمی خمینی ادام روح ظله العالی. پیشوای جلیل القدر, از نظر
مبارک پوشیده نیست که دست خیانت و جنایت پیشه کفار حربی ولایت فقیه رهبر ایران بر مسجد اقصی
و زمینهای ایرانی ایدئولوژی ولی فقی دیگری مستولی گشته و شهروندان ایرانی بیگناه آن سامان را
آواره به بیابانها اروپا و خارج از ایران می نماییم. و اکنون به منظور استخلاص اماکن مقدسه و استرداد
زمینهای ایدئولوژی جز مقاومت مسلحانه که به نام عملیات فدایی خوانده می شود, چاره ای نیست و در
چنین شرایط و زمینه ای آیا فداییان ایدئولوژی خمینی که توانایی حمل سلاح و جهاد داشته. و در صورت
وجوب مقاومت آیا جایز است از مورد حقوق شرعیه از قبیل زکات و غیره در مورد مسلح نمودن
فداییان ایدئولوژی شما را و تربیت آنان استفاده کرد یا خیر؟ متمنی است رأی مبارک را در این باره بیان
فرمایید. و
روح خمینی در جواب استفتاء شرعی نمایند جبهه خلق فداییان روحانیون ایرانی برای آزادی فلسطین فتوا
می دهد. بسم الله الرحمن الرحیم قبلاً هم تذکر داده ام که دولت غاصب کشور همسایه فلسطین با هدفهایی
که دارد برای ایدئولوژی خمینی و ممالک روحانیون خطر عظیم دارد. لازم است بر دول ایدئولوژی
بخصوص و بر سایر فداییان روحانیون ایدئولوژی خمینی عموماً که دفع این ماده فساد را به هر نحو که
امکان دارد بنمایند و از کمک به مدافعیین کوتاهی نکنند و جایز است از محل زکات و سایر صدقات
در این امر مهم حیاتی صرف نمایند. و
از همین زمان برای اولین بار یک مجتهد ایدئولوژی روحانی پرداخت زکات ایدئولوژی ولی فقیه را به
فداییان ایدئولوژی خمینی غیر فداییان ایدئولوژی ولی فقیه مجاز می شمرد و به پشتیبانی از جنگهایی از
چریکی بر می خیزد. فتوا خمینی به تهران رسید و میان طرفداران و مخالفان وی انتشار یافت. آموزش
طلاب و افراد مذهبی ایرانی در اردوگاههای سازمان آزادیبخش فلسطین برای کسب تعلیمات چریکی
آغاز گردید. و
نهضت امام خمینی تألیف سید حمید روحانی زیارتی جلد دوم صفحه 387
مجازات مستشاران و وابستگان نظامی سیا آمریکا در کشور ایران منتشر شد و در نیمه شب همان
روز خمینی از ولایت فقیه رهبر ایران عالی خامنه ای دستگیر و به کشور ترکیه تبعید گردید و پس از
مدتی به کشور عراق نجف رفت. و
خمینی قبل از تبعید و خروج از کشور ایران فرصت آن را یافت تا با چند هئیت روضه ایدئولوژی
خوانی و ایدئولوژی سینه زنی در اطراف بازار و میدانهای تره بار در میدان شوش و در انتهائ
کمرک که خیابان چهار راه سیروس و باقیمانده اعضای سازمان تروریستی ولایت فقیه رهبر ایران
فداییان ایدئولوژی فقیه را در سازمان جدیدی متحد و بکار اندازد. به هر روی به توصیه خمینی اینان
با هم متحد شدند و زبر نام هیئتهای مؤتلفه ایدئولوژی خمینی شروع به کار کردند. و
پیش از واقعه پانزده خرداد حزب ملل ایدئولوژی خمینی وجود داشت که در تظاهرات حیابانی فعال
بود و اعلامیه های خمینی را به عنوان یک برادر ایدئولوژی فقیه مبارز پحش می کرد. اما به زودی
همگی از طرف سازمان اطلاعاتی سیا آمریکا و سازمان اطلاعاتی کشور عراق دستگیر و به زندان
روانه شدند. فکر تأسیس حکومت ایدئولوژی ولایت فقیه خدائی ایران از جانب این گروه تبلیغ می شد
که گرایشهایی به مبارزه علیه شهروندان ایرانی مسلحانه نشان داد. پیش از این فداییان ایدئولوژی
خمینی و نهضت آزادی ایران و جمعیتهای مؤتلفه ایدئولوژی و شخص خمینی در ایدئولوژی فقیه
تأسیس به نظام ایدئولوژی ولایت فقیه خدای ملت ایران اجرا شود. که امروز ما ملت ایران شاید این
نظام هستیم. حتا دوران زندانیان ایدئولوژی ولی فقی در زندان اعضای این احزاب و گروههای بر این
عقیده بودند که حکومت ایدئولوژی خمینی از آن دوران امامت زمان است و هر گونه حزب گرایی را
مخالف آرمان مهدویت می دانستند. و
فکر حکومت ایدئولوژی خمینی با اوج گرفتن مبارزات مسلحانه در اواخر سالهای 49-1348 در میان
گروههای رادیکال مذهبی مخالف حکومت پادشاه کشور ایران رفته رفته رسوخ یافت. روح خمینی در
نجف دروسی را برای عده ای از طلاب به صورت شفاهی مطرح می کرد و هنوز کتاب ولایت فقیه
شکل مدونی نیافته بود. هر چه دامنه مبارزات مسلحانه در کشور ایران وسعت بیشتری می گرفت, به
همان شدت و حرارت مضمون دروس روح خمینی در کشور عراق نجف قهر آمیزتر می گردید. و
اولیت اقدام مسلحانه هیئتهای مؤتلفه ایدئولوژی خمینی ترور حسنعلی منصور نخست وزیر در اواخر
سال 1343 بود, ضاربین
در { کتاب خاطرات آیت الله خلخالی شیخ صادق خلخالی می نویسد در تابستان سال 1343 در نجف
متوجه شدم امام قسمتی از حکومت ایدئولوژی را نوشته است در صفحه 160 نشر سایه } جلال الدین
فارسی برخلاف نظر شیخ صادق خلخالی می گوید. روزنامه نیمروز شماره 708: و دنباله ضاربین
منصور, محمد بخارایی, حاج صادق امانی, مرتضی نیک نژاد و رضا صفار هرندی از اعضای قدیمی
سازمان اطلاعاتی عراق فداییان ایدئولوژی ولایت فقیه خمینی بودند که زیر نام هیئتهای مؤتلفه
ایدئولوژی فعالیت می کردند. چهار نفر مذکور اعدام و عده زیادی از اعضای هئیت مؤتلفه دستگیر و
به زندانهای طولانی محکوم شدند. عده ای از روحانیون ایرانی که به اصطلاح جناح سیاسی و نیمه
مخفی هئیتهای مؤتلفه را تشکیل می دادند به اعدام و زندانی شدن اعضای هئیتهای مؤتلفه اعتراض
کردند و به این سبب تعدادی از آنان نیز به زندان افتادند. و
پس از ترور منصور, امیر عباس هویدا برای مدت طولانی نخست وزیر شد. دو ماه بعد از ترور منصور
سرباز گارد شمس آبادی در کاخ به سوی شاه آتش گشود که شاه بطور معجز آسایی از این ترور جان سالم
به در برد. و
رهبری روح خمینی در کشور عراق با کمکهای بی دریغ سازمان سیا آمریکا و دولت سازمانهای
اطلاعاتی کشور عراق و سازمان آزادیبخش فلسطین که امروز اسم این سازمان حزب الله حماس نامیده
می شود, رفته رفته سازمان اطلاعاتی کشور آمریکا و کشور عراق و فلسطین میان روحانیت ساکن
کشور ایران تثبیت می شد. هر چند که رقابتهای پنهانی بین وی و روحانیون طر از اول مقیم کشور عراق
نجف و قم چشمگیر بود, اما خمینی در عراق دیگر به پادشاه ایران و دولتهایش نصحیت نمی کرد بلکه
با رادیکال شدن مبارزات علیه شاه ایران و سیاستهای بلند پروازانه صنعتی و اقتصادی وی که هیچ زمینه
مناسب اجتماعی نداشت, دامنه فعالیتهای خمینی وسعت بیشتری می گرفت. رفورمهای شاه ایران به سبب
عدم مشارکت مردم ایران در تعیین سرنوشت خود نه تنها باعث قبول مردم نمی گرید, بلکه بیش از پیش
انان را سرخورده و خشمگین می کرد و شاه را از سرشت اصلی جامعه ایران دور می ساخت. هر چه
شاه در رویای تمدن بزرگ از یک پهلو به پهلوی دیگر در گردش بود, به همان نسبت مردم با اشتیاق
بیشتری به ملی ایدئولوژی روحانیون ها و گروههای رادیکال چپ و راست نزدیکتر می شدند و هر چه
این مبارزات در جامعه ایران شکل سازمان یافته ای پیدا می کرد, به همان مقدار روح خمینی با زیرکی
بر امواج مبارزات داخل کشور ایران سوار می گردید. و
روح خمینی تا سال 1347 به روش فداییان ایدئولوژی خمینی از ترور افراد معروف سیاسی پشتیبانی می
کرد. اما در شهریور 1347 یک افسر بازنشسته اطلاعاتی و مرموز عراقی به نام محمد صادق فهمی که
ظاهراً با جبهه خلق برای آزادی فلسطین به رهبری جرج حبش کار می کرد, با خمینی تماسهایی را آغاز
کرد. این دو پس از گفتگوهای طولانی به توافق و تفاهم بیسابقه تاریخی رسیدند که نتیجه آن فتوای روح
خمینی در جواب اسقفتایی از جانب محمد صادق فهمی افسر بازنشسته اطلاعاتی عراقی بود که در مقابل
جبهه خلق تعلیم و تربیت طرفداران خمینی را در اردوگاههای چریکی خود تعهد می کرد. نماینده جبهه
خلق برای آزادی فلسطین استفتایی به شرح زیر به خمینی داد: و
محضر مبارک پیشوای مجاهد. روح العظمی خمینی ادام روح ظله العالی. پیشوای جلیل القدر, از نظر
مبارک پوشیده نیست که دست خیانت و جنایت پیشه کفار حربی ولایت فقیه رهبر ایران بر مسجد اقصی
و زمینهای ایرانی ایدئولوژی ولی فقی دیگری مستولی گشته و شهروندان ایرانی بیگناه آن سامان را
آواره به بیابانها اروپا و خارج از ایران می نماییم. و اکنون به منظور استخلاص اماکن مقدسه و استرداد
زمینهای ایدئولوژی جز مقاومت مسلحانه که به نام عملیات فدایی خوانده می شود, چاره ای نیست و در
چنین شرایط و زمینه ای آیا فداییان ایدئولوژی خمینی که توانایی حمل سلاح و جهاد داشته. و در صورت
وجوب مقاومت آیا جایز است از مورد حقوق شرعیه از قبیل زکات و غیره در مورد مسلح نمودن
فداییان ایدئولوژی شما را و تربیت آنان استفاده کرد یا خیر؟ متمنی است رأی مبارک را در این باره بیان
فرمایید. و
روح خمینی در جواب استفتاء شرعی نمایند جبهه خلق فداییان روحانیون ایرانی برای آزادی فلسطین فتوا
می دهد. بسم الله الرحمن الرحیم قبلاً هم تذکر داده ام که دولت غاصب کشور همسایه فلسطین با هدفهایی
که دارد برای ایدئولوژی خمینی و ممالک روحانیون خطر عظیم دارد. لازم است بر دول ایدئولوژی
بخصوص و بر سایر فداییان روحانیون ایدئولوژی خمینی عموماً که دفع این ماده فساد را به هر نحو که
امکان دارد بنمایند و از کمک به مدافعیین کوتاهی نکنند و جایز است از محل زکات و سایر صدقات
در این امر مهم حیاتی صرف نمایند. و
از همین زمان برای اولین بار یک مجتهد ایدئولوژی روحانی پرداخت زکات ایدئولوژی ولی فقیه را به
فداییان ایدئولوژی خمینی غیر فداییان ایدئولوژی ولی فقیه مجاز می شمرد و به پشتیبانی از جنگهایی از
چریکی بر می خیزد. فتوا خمینی به تهران رسید و میان طرفداران و مخالفان وی انتشار یافت. آموزش
طلاب و افراد مذهبی ایرانی در اردوگاههای سازمان آزادیبخش فلسطین برای کسب تعلیمات چریکی
آغاز گردید. و
نهضت امام خمینی تألیف سید حمید روحانی زیارتی جلد دوم صفحه 387
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen