علی شریعتی صفحه دوم
زنده یاد علی دشتی در تألیف همیشه ماندنی کتاب 23 سال گوشه چشمی هم به نوشته های علی شریعتی
دارد و کشتار یهودیان را بر مبنای اسناد تاریخی و بویژه تاریخ طبری در فصل سیاست بخش سوم ایجاد
اقتصاد سالم از میان بردن یهود را شرح میدهد و نا گفته های شریعتی را مستند بیان میکند و پرده از این
جنایت مخوف بر میگیرد
شریعتی جامعه شناس و محقق در اسلام و فیلسوف مدییة فاضله محمد را ترسیم کرده است که با مدینه الله
و یا حکومت الله آیت الله روح الله خمینی فرقی ندارد
در کتاب سیمای محمد پرامون مدینه محمد مینویسد یک جامعه چند بعدی که بر خلاف شهرهایی مانند آتن
و اسپارت اسکندریه رم هلیوپولیس بنارس و همگمتانه که همه شهرهائی بوده اند با یک دروازه که از آن
فقط یا سرباز جنگ آور یا اندیشمند و فیلسوف خارج شده اند
این شهر مدینة البنی دارای دو دروازه است
از یکی فوج کبود بیرون میآید.مردانی که جز به قتال نمی اندیشند و جز بر بستر خون نمی خسبند .
دروازه ای که شبها و روزها شمشیر های تشنه از آن به سراغ قبیله ای برون می شتابند و از کمینگاه نیم
شبی تاریک یا سحرگهی گنگ و هراس انگیزه ناگاه بر سر قومی فرو می ریزند و می کشند و غارت
می کنند و اسیر می گیرند و باز می گردند گوئی دروازه روم است
بنا بر نظر علی شریعتی مدینة البنی اسلامی چیزی جز سلاخ خانه اسلامی و نتیجتاً جمهوری اسلامی
نیست .. شهر یثرب که در شمال شرقی مکه واقع در حقیقت پس از قدرت یافتن محمد که کم و بیش از
سال سوم هجرت و پایان جنگ خندق و قتل عام قبیله یهودی بنی قریظه مدینة البنی و مدینه طیبه و یا
مدینه منوره خوانده و نامیده شده است
این شهر اندک اندک به مرکز تجمع تمام راهزنان و ماجرا اجویان جزیرة العرب تبدیل گشت که در پی کسب
غنایم جنگی یعنی ثروت مقام و منزلت و بالاخره کنیزک دور محمد رسول الله گرد آمدند و اینان مردانی بودند
که جز قتال و تصاحب مال دیگران اندیشه دیگری در سر نداشتند و با شبیخون زدن به کاروانیان و قبایل
بی خبر بی گناه و بی دفاع چون کابوسی مرگ آفرین و هراس انگیز در منتهای خونخواری بعنوان مجاهد
دین و ترویج دین مبین اسلام فرود می آمدند. می کشتند دارایهای مردم را غارت می کردند و زنان و کودکان
آنانرا اسیر می گرفتند . این مجاهدین اسلامی در حقیقت بوئی از انسانیت تقوا و مروت نبرده بودند
مدینه فاضله اسلامی که علی شریعتی آن را ترسیم کرده است جز این نیست و هدفی جز بر پا کردن یک
توقف گاه امن برای آدمکشان نیست . همانطوری که رژیم اسلامی سنت مجاهدین صدر اسلام را اکنون در
ایران اجراء و اعمال میکند. در جامعه اسلامی ترسیم شده از جانب علی شریعتی فقط آهن است که به صورت
شمشیر و یا زنجیر حکم می راند
تحقیق و تعمق در نوشته های علی شریعتی این گمان را بر می انگیزد که وی دچار بیماری روانی بوده و
میان پلشتی و زیبائی انسانی و ضد انسانی دوغ و دوشاب و خادم و مخدوم فرقی نمی گذاشته است . کمبود
یک بررسی عالمانه و بی طرفانه از نوشته های علی شریعتی اکنون احساس میشود و بی تردید این کار مهم
و میهنی بزودی انجام خواهد گرفت
زنده یاد علی دشتی در تألیف همیشه ماندنی کتاب 23 سال گوشه چشمی هم به نوشته های علی شریعتی
دارد و کشتار یهودیان را بر مبنای اسناد تاریخی و بویژه تاریخ طبری در فصل سیاست بخش سوم ایجاد
اقتصاد سالم از میان بردن یهود را شرح میدهد و نا گفته های شریعتی را مستند بیان میکند و پرده از این
جنایت مخوف بر میگیرد
شریعتی جامعه شناس و محقق در اسلام و فیلسوف مدییة فاضله محمد را ترسیم کرده است که با مدینه الله
و یا حکومت الله آیت الله روح الله خمینی فرقی ندارد
در کتاب سیمای محمد پرامون مدینه محمد مینویسد یک جامعه چند بعدی که بر خلاف شهرهایی مانند آتن
و اسپارت اسکندریه رم هلیوپولیس بنارس و همگمتانه که همه شهرهائی بوده اند با یک دروازه که از آن
فقط یا سرباز جنگ آور یا اندیشمند و فیلسوف خارج شده اند
این شهر مدینة البنی دارای دو دروازه است
از یکی فوج کبود بیرون میآید.مردانی که جز به قتال نمی اندیشند و جز بر بستر خون نمی خسبند .
دروازه ای که شبها و روزها شمشیر های تشنه از آن به سراغ قبیله ای برون می شتابند و از کمینگاه نیم
شبی تاریک یا سحرگهی گنگ و هراس انگیزه ناگاه بر سر قومی فرو می ریزند و می کشند و غارت
می کنند و اسیر می گیرند و باز می گردند گوئی دروازه روم است
بنا بر نظر علی شریعتی مدینة البنی اسلامی چیزی جز سلاخ خانه اسلامی و نتیجتاً جمهوری اسلامی
نیست .. شهر یثرب که در شمال شرقی مکه واقع در حقیقت پس از قدرت یافتن محمد که کم و بیش از
سال سوم هجرت و پایان جنگ خندق و قتل عام قبیله یهودی بنی قریظه مدینة البنی و مدینه طیبه و یا
مدینه منوره خوانده و نامیده شده است
این شهر اندک اندک به مرکز تجمع تمام راهزنان و ماجرا اجویان جزیرة العرب تبدیل گشت که در پی کسب
غنایم جنگی یعنی ثروت مقام و منزلت و بالاخره کنیزک دور محمد رسول الله گرد آمدند و اینان مردانی بودند
که جز قتال و تصاحب مال دیگران اندیشه دیگری در سر نداشتند و با شبیخون زدن به کاروانیان و قبایل
بی خبر بی گناه و بی دفاع چون کابوسی مرگ آفرین و هراس انگیز در منتهای خونخواری بعنوان مجاهد
دین و ترویج دین مبین اسلام فرود می آمدند. می کشتند دارایهای مردم را غارت می کردند و زنان و کودکان
آنانرا اسیر می گرفتند . این مجاهدین اسلامی در حقیقت بوئی از انسانیت تقوا و مروت نبرده بودند
مدینه فاضله اسلامی که علی شریعتی آن را ترسیم کرده است جز این نیست و هدفی جز بر پا کردن یک
توقف گاه امن برای آدمکشان نیست . همانطوری که رژیم اسلامی سنت مجاهدین صدر اسلام را اکنون در
ایران اجراء و اعمال میکند. در جامعه اسلامی ترسیم شده از جانب علی شریعتی فقط آهن است که به صورت
شمشیر و یا زنجیر حکم می راند
تحقیق و تعمق در نوشته های علی شریعتی این گمان را بر می انگیزد که وی دچار بیماری روانی بوده و
میان پلشتی و زیبائی انسانی و ضد انسانی دوغ و دوشاب و خادم و مخدوم فرقی نمی گذاشته است . کمبود
یک بررسی عالمانه و بی طرفانه از نوشته های علی شریعتی اکنون احساس میشود و بی تردید این کار مهم
و میهنی بزودی انجام خواهد گرفت
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen