هستی من چون باری بر دوشم سنگینی می کند اگر به آموزنده ترین تجربیات در زمینه روحی و اخلاقی دست نیافته بودم
حتماً تا بحال بارها خودم را از آن خلاص کرده بودم
دیدن برای دانستن و تسکین شادی آور آن مرا به چنان فراز هایی می برد که بر هر درد و نا امیدی پیروز می شوم
انتخابات و مشارکت واقعی مردم در سرنوشت کشور و حیات سیاسی اجتماعی آن بدون شک در شرایط حاکمیت مذهب
ایدئولوژی و دولت ایدئولوژی روحانیون در شرایط سلطه ی ولایت فقیه رهبرایران آخوندی روحانیون ایدئولوژی
و یا هر گونه ولایت فقیه خدا سالاری بر مردم ممکن نیست
انتخاباتی به مثابه ی شکلی از تجلی رای و اراده و تمایل مردم طبعاً زمانی معنای واقعی خواهد داشت که در فضایی
دموکراتیک و وجود پیش شرط های لازم که تضمین کننده ی این تجلی رای و اراده است انجام گیرد
وجود احزاب و رقابت میان آن ها وجود سازمان ها و مطبوعات مستقل و امکان بیان آزادنه ی رای و نظر و اندیشه
.پیش شرط های اساسی انتخاباتی آزاد است
بنابراین انتخابات ریاست جمهوری که در شرایط فقدان این پیش شرط ها در شرایط غیاب احزاب و گروه های سیاسی
در شرایط محدود بودن رقابت های انتخاباتی به جناح های وابسته به حاکمیت در شرایط فضای تفتیش عقاید و گرفتن
اعتراف و تعهدنامه ی کتبی التزام وفاداری به ایدئولوژی ولایت فقیه رهبر ایران روحانیون از داوطلبان نمایندگی در
شرایطی که حتا صلاحیت چهره های برجسته ی نظام و معاونان و مشاوران رییس جمهور به خاطر مواضع انتقادی
و مخالفت با عمل کردهای جناح حاکم رد شود در چنین شرایطی طبعاً آن چه وجود ندارد آزادی انتخابات است و آن چه
نمی تواند در نتایج انتخابات تجلی یابد رای مردم است و اگر به این نکات محدودیت های قانون قوه قضائیه و از همه
مهمتر سلطه ی ولایت فقیه رهبرایران و قانون اساسی آن بر کشور را اضافه کنیم تصویری روشن تر از این زایمان
و مولود ناقص الخلقه خواهیم یافت
معهذا تمام این ها فقط یک جانب مسئله است و آن هم هنگامی که بخواهیم موضوع را صرفاً از زاویه ی آزادی
انتخابات و میزان تأثیر و انعکاس رای مردم در آن بررسی کنیم
واقعیت این است که در شرایط و فضای کنونی جامعه ی ما نمی توان به پدیده ای چون انتخابات فقط از این دیدگاه بر
خورد کرد و به موضع گیری افشاگرانه به ماهیت ضد دموکراتیک آن اکتفا کرد
رویدادهای سال 1388 اخیر ایران و از جمله خود جریان انتخابات ریاست جمهوری ایران نشان می دهد که این حوادث
در شرایطی معیین می توانند در تحول اوضاع و گسترش و تعمیق فضایی که از سال 1388 آغاز شده است نقشی مهم
.داشته باشند
لذا می توان و باید از چنین فرصت هایی برای گسترش مبارزه علیه نظام ولایت و تضعیف آن و برای دست یابی به
.پیروزی های بزرگ یا کوچک موقت یا پایدار بهره جست
به عبارت دیگر در شرایط متلاطم و متحول کنونی دیگر نمی توان به اتخاذ موضع اکتفا کرد بلکه باید به اتخاذ سیاست
آن هم سیاست روشن مشخص و فعال پرداخت و از هر فرصت و امکانی جهت شکل دادن به مبارزه علیه خود
کامگی های حاکمیت و انفراد بیش از پیش آن و معالاً جهت تصریح روند فروباشی نظام ولایت فقیه رهبر ایران
.روحانیون دولت جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد
انتخابات و مشارکت واقعی مردم در سرنوشت کشور و حیات سیاسی اجتماعی آن بدون شک در شرایط حاکمیت
ایدئولوژیک روحانیون و دولت ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران در شرایط سلطه ی ولایت فقیه رهبر ایران و یا
.هر گونه ولایت فقیه خدا سالاری بر مردم ممکن نیست
حتماً تا بحال بارها خودم را از آن خلاص کرده بودم
دیدن برای دانستن و تسکین شادی آور آن مرا به چنان فراز هایی می برد که بر هر درد و نا امیدی پیروز می شوم
انتخابات و مشارکت واقعی مردم در سرنوشت کشور و حیات سیاسی اجتماعی آن بدون شک در شرایط حاکمیت مذهب
ایدئولوژی و دولت ایدئولوژی روحانیون در شرایط سلطه ی ولایت فقیه رهبرایران آخوندی روحانیون ایدئولوژی
و یا هر گونه ولایت فقیه خدا سالاری بر مردم ممکن نیست
انتخاباتی به مثابه ی شکلی از تجلی رای و اراده و تمایل مردم طبعاً زمانی معنای واقعی خواهد داشت که در فضایی
دموکراتیک و وجود پیش شرط های لازم که تضمین کننده ی این تجلی رای و اراده است انجام گیرد
وجود احزاب و رقابت میان آن ها وجود سازمان ها و مطبوعات مستقل و امکان بیان آزادنه ی رای و نظر و اندیشه
.پیش شرط های اساسی انتخاباتی آزاد است
بنابراین انتخابات ریاست جمهوری که در شرایط فقدان این پیش شرط ها در شرایط غیاب احزاب و گروه های سیاسی
در شرایط محدود بودن رقابت های انتخاباتی به جناح های وابسته به حاکمیت در شرایط فضای تفتیش عقاید و گرفتن
اعتراف و تعهدنامه ی کتبی التزام وفاداری به ایدئولوژی ولایت فقیه رهبر ایران روحانیون از داوطلبان نمایندگی در
شرایطی که حتا صلاحیت چهره های برجسته ی نظام و معاونان و مشاوران رییس جمهور به خاطر مواضع انتقادی
و مخالفت با عمل کردهای جناح حاکم رد شود در چنین شرایطی طبعاً آن چه وجود ندارد آزادی انتخابات است و آن چه
نمی تواند در نتایج انتخابات تجلی یابد رای مردم است و اگر به این نکات محدودیت های قانون قوه قضائیه و از همه
مهمتر سلطه ی ولایت فقیه رهبرایران و قانون اساسی آن بر کشور را اضافه کنیم تصویری روشن تر از این زایمان
و مولود ناقص الخلقه خواهیم یافت
معهذا تمام این ها فقط یک جانب مسئله است و آن هم هنگامی که بخواهیم موضوع را صرفاً از زاویه ی آزادی
انتخابات و میزان تأثیر و انعکاس رای مردم در آن بررسی کنیم
واقعیت این است که در شرایط و فضای کنونی جامعه ی ما نمی توان به پدیده ای چون انتخابات فقط از این دیدگاه بر
خورد کرد و به موضع گیری افشاگرانه به ماهیت ضد دموکراتیک آن اکتفا کرد
رویدادهای سال 1388 اخیر ایران و از جمله خود جریان انتخابات ریاست جمهوری ایران نشان می دهد که این حوادث
در شرایطی معیین می توانند در تحول اوضاع و گسترش و تعمیق فضایی که از سال 1388 آغاز شده است نقشی مهم
.داشته باشند
لذا می توان و باید از چنین فرصت هایی برای گسترش مبارزه علیه نظام ولایت و تضعیف آن و برای دست یابی به
.پیروزی های بزرگ یا کوچک موقت یا پایدار بهره جست
به عبارت دیگر در شرایط متلاطم و متحول کنونی دیگر نمی توان به اتخاذ موضع اکتفا کرد بلکه باید به اتخاذ سیاست
آن هم سیاست روشن مشخص و فعال پرداخت و از هر فرصت و امکانی جهت شکل دادن به مبارزه علیه خود
کامگی های حاکمیت و انفراد بیش از پیش آن و معالاً جهت تصریح روند فروباشی نظام ولایت فقیه رهبر ایران
.روحانیون دولت جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد
انتخابات و مشارکت واقعی مردم در سرنوشت کشور و حیات سیاسی اجتماعی آن بدون شک در شرایط حاکمیت
ایدئولوژیک روحانیون و دولت ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران در شرایط سلطه ی ولایت فقیه رهبر ایران و یا
.هر گونه ولایت فقیه خدا سالاری بر مردم ممکن نیست
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen